Australië in een notendop

30 januari 2015 - Jakarta, Indonesië

Hierbij nog wat feiten van Australië;
4 binnenlandse vluchten (3265 km)
6 greyhound ritten (2723 km)
4 boottochten
3 dagtochten met de bus

In het totaal hebben we ruim 2000 fotos gemaakt (nog steeds zonder gopro achtig ding).

Ook Australie is zeker de moeite waard. Het weer zat niet altijd mee, maar het is hier dan ook regen seizoen. De floodways (wegen die als het regent helemaal vol met water komen te staan, tot wel 3 mtr diep) hebben we nog niet vol water zien staan, dus het kon erger. ;-) En het zorgt voor minder bosbranden (zou je denken) al zijn die branden niet eens zo erg. De natuur is dat hier gewend. Er zijn bomen en planten waarvan de zaden pas gaan bloeien als ze heel heet worden. Deze bomen kunnen zichzelf ook beschermen tegen het vuur doormiddel van hum schors. Dus eens in de zoveel tijd een brandje kan hier niet zoveel kwaad. De astanden zijn wel een stuk langer dan dat wij gewend zijn. In een uur ben je hier met een beetje pech de stad nog niet eens uit. Onderweg is er ook niet zoveel te zien, of gras of droogte, maar de steden zelf zijn wel allemaal keurig onderhouden en schoon. Zelfs de openbare toiletten zijn schoon, netjes en voor niets. Kunnen ze bij ons nog wat van leren!

De mensen die je aan de oostkust tegenkomt gaan allemaal of van zuid naar noord of van noord naar zuid. Er zijn er maar weinig die maar de halve kust doen of halverwege verder vliegen. Al zijn er vliegvelden genoeg! Zo hoefde ik me niet te legitimeren als ik iets te drinken bestelde, maar nu werd ik op elk vliegveld uitgepikt om een monster van mij en mn handbagage door zo n scanding te doen. Niet dat daar iets uitkwam, maar schijnbaar heb ik toch eeen vreemde uitstraling. ;-)

Weer een hoop ervaringen en nieuwe ideeën rijker, zit deze vakantie er nu dan toch echt bijna op... op naar de volgende zou ik dus zeggen... :-D

1. Diana:
    30 januari 2015
    wacht nog maar met plannen maken voor de volgende vakantie, jullie zijn lang genoeg weg geweest. succes met het laatste gedeelte van de terugreis.
  2. Kees en Karin:
    30 januari 2015
    Nog een lange zit voor de boeg, na zo'n tijd rondgelummeld te hebben op Jakarta airport, en dan eindelijk weer thuis. Ook fijn.
  3. Leo:
    31 januari 2015
    Ja jongelui, het zit er nu echt op
    Wij hebben met plezier jullie verhalen gevolgd en gelezen.
    Times fly's maar het zal voor jullie NOG sneller zijn gegaan.
    Terug in ons kikkerlandje ..... Als je ergens aan begint dan komt er ook een eind aan.
    Nogmaals dank dat jullie op deze wijze ons hebben meegenomen op jullie reis.