Alice Springs, Cairns, Magnetic Island

12 januari 2015 - Magnetic Island, Australië

Even kijken waar waren we gebleven... Alice Springs; Om 6 uur werden we opgehaald voor onze trip naar Uluru en Kata Tjuta, ook wel het rode centrum genoemd. Nog bijna 450km moest er gereden worden voordat we in de buurt kwamen. Het was wel een ingewikkelde weg, we moesten 1 keer rechtsaf verder was het rechtdoor ;-). Vijf uur later waren er dan toch 'grote stenen' te zien. Kata Tjuta is groter dan Uluru, maar omdat deze niet meer uit 1 rots bestaat 'telt dit niet'. Uluru is met zn bijna 350 mtr hoog ook al best groot ;-). We wandelen een aantal stukken. We werden gewaarschuwd want er zouden hier 8 van de 10 dodelijkste slangen zitten. Deze hebben we dan weer niet gezien. Wel een hoop vliegen gezien, niet dodelijk wel zwaar irritant ;-). Bij sommige wandelingen kregen we onderweg uitleg over de betekenis van de tekeningen en vormen van de rots van onze gidsen/chauffeurs. Ze vertelden op de weg ernaartoe ook al van alles. Ze hadden ten slotte 5 uur te tijd, dus toen we aankwamen waren we goed voorbereid! Zo was er het feit dat de Aboriginals op 26 okt 1985 hun land, en dus Uluru, officieel teruggekregen hadden, toevallig? ;-) Of de hele mythologie allemaal echt waar is zullen we nooit helemaal zeker weten, maar hier wordt er echt in geloofd door de Aboriginals, dus er zal wel ergens een kern van waarheid inzitten... S avonds nog gebbqt bij zonsondergang met champagne met uizicht op Uluru. Daarna was het wel echt tijd om weer terug te rijden, we moesten ten slotte nog een 'stukje'. Eerst de mensen gedropt die een 2 daagse tour hadden waardoor wij rond 1 uur uiteindelijk weer terug waren. De rit werd wel 'leuker' gemaakt door een film te draaien 'Kangaroo Jack', hoe toepasselijk ;-). Uiteindelijk was het een lange maar informatieve en leuke dag!

De dag erna was het weer tijd om verder te reizen, volgende bestemming; Cairns. Voorlopig de laatste keer met het vliegtuig, het laatste stuk moet allemaal over het land en water plaats gaan vinden. Vlucht en shuttle waren prima, dus we waren er zo. S avonds nog even rondgewandeld een beetje sightseiing Cairns. Om de dag erna meteen trips naar Whitsundays, Fraser Island, Magnetic Island en een duiktrip te boeken, dus voorlopig zijn we onder de pannen. Cairns zelf is niet zo spannend, het gaat er vooral om de dingen die je van daaruit kan gaan doen. Daarom hebben we besloten ook een 'Crocodile farm' te gaan bezoeken. Krokodillen in actie, maar ook koala's, slangen, kangaroos en cassowarys (vogels met blauwe nekken). Was weer eens iets anders ;-) De dag erna was het weer tijd om ons in een pak te hijsen.. deze ronde was het een stingersuit. Een soort morphsuit (heel dun strak pakje) voor het duiken, zodat je niet gebeten/ gestoken wordt. Gelukkig gaat dit veel makkelijker aan dan een wetsuit :-) Tijd om het water in te gaan. Het warmste water waar we deze vakantie ingelegen hebben! En waar het meeste te zien was; schilpadden, nemo en nog meer grote en gekleurde vissen en het koraal natuurlijk niet te vergeten. ;-) We hebben in het totaal 3 duiken gemaakt op 2 verschillende plaatsen in het reef. Wederom dus weer een gave dag gehad! :-)

Tijd om in de bus te stappen op naar het volgende plaatsje; Townsville, van daaruit gaat de ferry naar Magnetic Island, oftewel 'Maggie'. Eerst lekker rielext en niets gedaan, ons hostel lag direct aan zee. Zonnetje, bar, loungehoek, zwembad erbij dus dat kwam helemaal goed. Dag erna een auto gehuurd, een Holden Baring Swing (opel corsa). Een beetje rondgecruisd over het eiland, wat wel meer dan 20km(!!) weg heeft ;-). Dus heel spannend was dat niet, maar we hebben nu wel het meeste van het eiland gezien. He is eigenlijk precies zoals je een eiland verwacht; veel strand, palmbomen en zon. Verder is er niet echt iets spectaculairs te doen, maar een keer rielexen kan ook geen kwaad;-). S avonds trad er nog een liveband op 'The Wee Johnnies', dus er hing wel een gezellige sfeer. (Stelletje hippies die helemaalnuit hun plaat gingen...) Samen met een stel Schotten nog wat gedronken, dus de avond weer goed doorgekomen.

Op naar Airlie Beach, het stadje van waaruit we naar Whitsundays (een zeiltocht van 2 dagen langs verschillende idyllische eilanden) gaan. Daar hebben we 2 nachten voordat we uiteindelijk de boot op gaan, dus we zullen zien wat daar allemaal te beleven is!

Met nog maar ongeveer 2,5 week te gaan begint het allemaal al weer op te schieten.. Time flies when you're having fun... ;-)

1. Kees en Karin:
    12 januari 2015
    Dat ze daar nu precies je geboortedag voor uitgekozen hebben, Bianca, dat kan geen toeval zijn. Leuk weer kennis genomen te hebben van jullie avonturen daar. Geniet nog van de laatste 2,5 week!
  2. Marlies:
    12 januari 2015
    Zoveel verschillende landschappen in een paar dagen, mooi! Ben jaloers op het duiken. En 20km aan wegen, dat had je toch ook kunnen fietsen? Veel plezier met zeilen!