Byron Bay, Nimbin, Arrawarra, Sydney

29 januari 2015 - Sydney, Australië

Aangekomen in Byron Bay is echt net zoals verwacht, een surf/hippie stadje. Veel surfshops en kroegjes. Het hostel was ook echt een 'artistiek' hostel. Maar daardoor heb je wel een kleurige kamer! ;-) Het stadje zelf is niet zo heel spectaculair daarom hebben we ook een uitstapje naar Nimbin gemaakt. Opgehaald met een in stijl gekleurde bus (regenboog) om vervolgens de eerste stop, nog steeds best vroeg, bij een pub te maken. (De tourguide was ook een aparte man ;-p) Vervolgens naar Nimbin toe, waar ze naar verwachting inderdaad veel gekleurde kleding enzo verkopen. Na het hier al rap gezien te hebben gingen we bbqen bij een dam. Daar een wandeling gemaakt over de dam, onder het motto sportief bezig zijn. ;-) In de bus werd ook echt van die wazige muziek gedraaid, maar goed dat wisten we van tevoren. Tijdens onze trip kwamen we ook door Dunoon, de macademia hoofdstad van Australië. Ach je kunt maar ergens goed in zijn he. ;-)

Daarna was het tijd om naar de volgende bestemming te gaan, Arrawarra, onze surfplek. Dus voor de één na laatste keer de Greyhound bus in, al was het deze keer voor nog geen drie uur. Dus we waren er zo. :-) Het is een surfkamp in de middle of nowhere. Het is dus maar goed dat er daar van alles te doen/ te krijgen is, anders hadden we een probleem... Het is allemaal heel rielext opgezet, lounge banken, een movie ruimte vol met bankstellen en het 'leukste' is iedereen slaapt in zeecontainers! Er zit nog een douche en wc ook in die containers. :-) Stelt verder niet zo heel veel voor, maar het is weer eens wat anders! S avonds kwam er een busje om ons op te halen om naar de bottleshop te gaan. Net als een taxi naar de kroeg nemen, maar dan anders. ;-) Als iedereen zn drank in huis heeft, kun je een film gaan kijken, naar het strand of bij het kampvuur gaan zitten. Dus op zich hebben ze dat best goed geregeld.
Nu ging t dan echt beginnen. Rashvest aan (een uv shirtje dat ook tegen t schuren van de surfplank helpt) en gaan.. naja eerst een beetje theorie en oefenen op t strand, maar daarna toch echt gaan! En nog gewoon blijven staan ook! YEEEEEWW (zoals daar dan geroepen wordt ;-p) Surfen is echt gaaf om te doen! Denk nu niet aan die zes meter hoge golven van de tv, maar het begin is gemaakt. Langzaam aan begonnen, eerst alleen op t 'whitewash' gedeelte gesurft. (Het witte schuim gedeelte nadat de golf gebroken is). Maar tijdens les 2 ook op de 'green golf' gesurfd. (De gewone golf voordat hij breekt) Smiddags waren er ook nog andere activiteiten te doen, zo hebben we nog gegolfd en geraft. Dus een sportief weekendje gehad. En dat merken we nu, sportief als we zijn, hebben we nu spierpijn. Maja het was het zeker waard! :-) Je kunt er ook een opleiding doen voor surfinstructeur, maar die duurt 3 maanden, en laten we die tijd nu net niet hebben.. maar anders... ;-)

Daarna de nachtbus naar Sydney genomen. Waar we op Australia Day aankwamen, een nationale feestdag waarop er van alles en nog wat georganiseerd wordt, dus dat hebben we goed uitgekiend, dachten we. :-) Daar aangekomen bleek het niet zo spectaculair te zijn als we verwacht hadden. Maar goed, toch een tijdje rondgewandeld. Natuurlijk het Opera House en de Harbour Bridge gezien. Verder nog door t oude centrum gewandeld en door een dure winkelstraat. We hadden nog een paar dagen de tijd dus hoefden niet alles in één keer te zien.
Volgende dag ging om 6.00 uur de wekker voor de Blue Mountain tour. Helaas werkte het weer niet echt mee, dus was er niet veel te zien. Wel zijn we naar een waterval gelopen in de regen met 20 man met allemaal ponchos aan, alleen die ponchos waren al een grappig gezicht! ;-) Ons middagprogramma werd aangepast, want volgens onze gids zou het eigenlijke programma nu te gevaarlijk zijn. Dus zijn we naar een Aboriginal show geweest, niet zo heel spannend maar grappig om te zien, en zijn we met een gondel geweest. Echter omdat het zo mistig was, was er hier dus ook niet veel te zien.. de kabel waar de gondel aan vast zat was nieg eens te zien.. maar goed, schijnbaar was de gondel heel hoog boven de grond. ;-) S avonds nog meegedaan aan een pubquiz. Wij tegen allemaal Ozzies en zo slecht waren we niet eens, we waren 5e geworden. :-)
De dag erna was het weer niet veel beter, dus besloten we ons indoor te gaan vermaken. Market city zou een overdekte markt zijn. Dua daarnaartoe, en ja hoor allemaal kraampjes met van alles en nog wat. Daar even rondgewandeld en toen leek het even redelijk droog. Dus wij richting de oudste pub van Sydney 'Fortune of war' maar voordat we daar waren regende het alweer. Gelukkig hadden we net het advies gekregen om als het regent wat vaker iets te gaan drinken. Dus ja, dat hebben we maar gedaan. ;-) Toen het redelijk droog was maar weer terug gewandeld richting ons hostel.. en ja hoor de zon ging schijnen! :-) En zoals het hoort scheen op onze laatste dag ook de zon! Op maar de Harbour Bridge en het Opera House. Over de brug gelopen en in het Opera House geweest, dus veel toeristischer konden we niet zijn. Maar het hoort er nu eenmaal bij! Daarna richting Bondi Beach geweest. Een mooi heldere zee, schoon strand. Alleen viel t op dat er maar een klein stukje was waar er (vandaag) gezwommen mocht worden, maar dit zal wel met de stromingen te maken hebben. Verder daar nog even over de boulevard gewandeld en rondgekeken. Daarna weer terug naar de stad. Onze laatste dag begon nu toch echt op te schieten. Straks alles weer in de tas zien te krijgen (zal nog niet mee gaan vallen ben ik bang..) en dan vanavond nog een rustige avond. Morgen om 8.10 komt de shuttle bus ons halen, dus dat is al geregeld.

Afgelopen twee maanden waren zeer zeker de moeite waard! :-) Had het langer mogen duren, ja natuurlijk er is nog veel meer te zien en te ontdekken... maar naar huis gaan heeft ook zo zn voordelen; eigen spulletjes weer, lekker bed, een bad ;-) Alleen de sneeuw had ik wel zonder gekund ;-)

Rest ons nog 30 uur in en vliegtuig en voor je het weet zijn we weer thuis! :-)

1. Kees en Karin:
    29 januari 2015
    Geniet nog van jullie laatste vakantiedag en je moet maar zo denken: Het is een mooie ervaring geweest, waar je nog lang aan terug zult denken. Tot ziens in het barre noorden.
  2. Marlies:
    29 januari 2015
    En, wat is leuker, surfen of duiken? Surfen is wel wat sportiever, zo te lezen :) Goede terugreis!
  3. Allejandra:
    29 januari 2015
    Daar zijn de meningen over verdeeld.. ik vind surfen leuker (dan ben je bezig) en maarten vind duiken leuker (hoef je niet veel te doen)...