Adelaide, Port Lincoln, Alice Springs

4 januari 2015 - Alice Springs, Australië

Om te beginnen degene die we nog niet gesoroken hebben alvaat de beste wensen voor een heel mooi 2015!

Op de laatste dag van 2014 zijn we naar Hahndorf geweest. Dat is een plaatsje 12 km ten zuid oosten van Adelaide. Dit is de oudste Duitse nederzetting van AUS, en het heeft ook nog steeds een Duitse uitstraling. Ook hebben ze er schnitzel, bratwurst en noem t maar op. Dus daar hebben we even rondgekeken. Leuk om te zien hoe ze hier over Duitsland denken. ;-)

Later in de middag naar Elder park, een groot park in de stad, geweest. Het was ten slotte oudjaarsavond. In het park zou om 9.30 en om 0.00 een groot vuurwerk zijn. Dat wilden we natuurlijk wel ff zien he. We waren niet de enigste... de volle bussen deed me een beetje aan koninginnedag denken. Verder was het wel groots opgezet. Je had de ruimte. Heel veel mensen hadden stoelen of een kleedje meegenomen. Dus er hing wel een rielext sfeertje. En twee keer mooi en best veel vuurwerk gezien.

Het nieuwe jaar begon redelijk warm zo'n 33 graden, dus besloten we naar Glenelg te gaan. Een stadje aan zee wat wel gezellig moest zijn. Dus de tram die kant op genomen en ff over het strand gewandeld en door t dorp, wat door nieuwjaar grotendeels gesloten was. Dus hadden we dit zo gezien. Terug in Adelaide hebben we een historische en een entertainment route gelopen. Niet veel nieuwe dingen gezien, maar nu weten we wel wat we gezien hebben ;-)

Om 6.20 door de wekker ontwaakt. Tijd om naar Port Lincoln te gaan. De taxi was op tijd dus hadden we na het inckecken nog een uurtje op t vliegveld. Bij het boarden bleek dat we een klein vliegtuig hadden. Aan boord bleek zelfs dat er maar 33 man inkunnen :-) echt zo n ouderwets propellorvliegtuig (maar dan minder lawaaierig dan in Cuba ;p). In t vliegtuig werd gevraagd of je een taxi wilde, nee niet nodig we regelen zelf wel iets.. uhm ja niet dus, schijnt dat ze t niet voor niets vragen ;-) Helemaal niets op t vliegveld, zelfs je bagage mocht je zelf van de kar halen :-) Maar het was er wel warm, heel warm...! Op t nieuws spraken ze van de warmste dag van de zomer.. 42 graden!

Eindelijk was t zaterdag ;-) om 6.15 werden we opgehaald (je moet er iets voor over hebben ;p) vandaag was het tijd om met de witte haai te gaan duiken! Eerst 2,5 uur varen, (schijnbaar zitten ze niet overal ;p) toen was t tijd voor actie! Wetsuit weer aangegesen en de kooi in. Met zn 6en tegelijk en dan is het wachten.. muziek en geluid 'lokte' de beesten. En het lukte nog ook. Je had ook een soort aquarium op de boot. Je kon dan in een benedenruimten zitten waar je door de ramen naar de haaiennkan kijken.. En ik kan je vertellen die haaien zijn groot! Of het ligt eraan dat ze zo dichtbij zijn, dat ze groot lijken ;-) Hoe dan ook in ieder geval zeer gaaf om te zien!

De dag erna was het weer tijd om naar de volgende plaats te gaan; Alice Springs. Deze ronde met een iets groter vliegtuig, hier konden bijna 80 man in, tweede gedeelte was t zelfs een 'normaal' vliegtuig :-p. Het eerste wat opvalt als je geland bent is dat het een heel ander landschap is dan de rest. Het is hier een stuk droger, voornamelijk rood zand. Dus hebben we weer eens wat anders om naar te kijken ;-). Tegen de avond nog een kamelentocht (noemen ze het, maar het zijn dromedarissen) gehad door de East Macdonnalds Ranges. Een gebied met rood zand en kleine struikjes tussen de bergen. Een gebied wat net zo groot als NL is, als het niet groter is. Maja van de andere kant alle afstanden zijn hier groter, dus ja.. Morgen staan Kata Tjuka en Uluru op het programma. Dus er staat ons weer een cultureel dagje te wachten ;-)

1. Kees en Karin:
    4 januari 2015
    Jullie hebben er wel wat voor over om alles te zien. Vroeg op en zo, de hitte trotseren en gelukkig .... niet opgegeten door de haaien. Voor jullie ook een geweldig 2015, het begin is in ieder geval goed. Maak er voor de rest ook iets moois van!