Einde NZ op naar AUS :-)

26 december 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Afscheid genomen van Naboo (onze oranje slaapplaats deze vakantie) en op naar het vliegveld. Straks op weg naar Australië!

Even wat feiten;
Tot nu toe hebben we;
20029 km gevlogen
22.40 uur in t vliegtuig gezeten (alleen de heenreis)
5339 km gereden
1022 foto's (zonder gopro achtige camera)

NZ is een mooi land, alleen als je rondrijdt is het al mooi. Zelfs op de snelweg. Totdat je een stad inrijdt, dan kom je eerst de Mac, Burger King, KFC en de Subway tegen en dan pas het dorp (langs de snelweg zit niets). In de steden valt vaak de Engelse invloed op. De straatnamen de huizen veel is er Engels geinspireerd.

Het links rijden went heel snel! Af en toe met een parkeerplaats oprijden ofzo is wennen, maar voor de rest.. Een must do onderweg is zwaaien naar je mede oranje slaapplaatsgebruikers ;-) de meeste doen dit dan ook gewoon altijd, zo maak je meteen vrienden ;-)

Ook ben ik eracher gekomen dat ik er jong uit zie. Om alcohol te kopen moet je 18 zijn, en onder de 25 moet je je legitimeren. Elke keer in de supermarkt of als ik in een cafe ieta ging halen kon ik mn paspoort laten zien.. In het begin wel vreemd, maar later ach ja je went eraan he ;-)

Verder is het gewoon een land wat ondanks de afstand zeker leuk is om een keer in rond te reizen!

Al met al zeker de moeite waard! We hebben dan wel Andre Hazes, Django Wagner en de Duitse Schlagers gemist met kerst, maar dat gaan we wel overleven ;-) Verder hebben we ons prima vermaakt. Nu op naar Australië en ook daar zullen we jullie op de hoogte houden van wat we allemaal gaan doen :-)

1. Diana:
    26 december 2014
    goede reis en veel plezier in Australie bij de kangaroes.
  2. Leo:
    Hè jonge meid,
    Wat een vakantie in NZ allemaal wel niet teweeg brengt.
    Een land waar de vrouwtjes dus veeeeeeeeel jonger lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn :)
    Moeten wij ook maar eens een keer naar toe, ben ik weer met een jonge vrouw getrouwd :)

Leuk verhaal en nu op naar de Aussies.
    Goede jaarwisseling...... Ook die komt bij jullie eerder toch?
    Leo
  3. Kees en Karin:
    26 december 2014
    Humor houd je jong blijkbaar. Moet ik ook maar eens proberen. Hebt je roeping gemist wat betreft je reisverslagen. Dat zal straks weer wennen zijn in Nederland, rechts rijden, niet meer zwaaien en ineens 10 jaar ouder zijn. Geniet van je verdere trip en van de vele mooie uitzichten daar in Australie. Proost op het nieuwe jaar!
  4. Henk & Gerri:
    26 december 2014
    De helft van de reis zit erop en is geslaagd.
    Zag dat jullie vlucht naar Australie zojuist geland was.
    Nu nog 5 weken genieten en veel leuke dingen zien en ondernemen.
    Doe wel het slotje van de haaienkooi goed vast!!! You never know!!!
    Henk & Gerri
  5. Allejandra:
    26 december 2014
    We zitten inderdaad alweer bijna op de helft... tijd gaat snel!

Ik weet niet of de verslagen altijd even duidelijk zijn, maar goed ;-) je krijgt een globaal idee ;-)

Ik ven benieuwd of ik er hier ook jonger uitzie.. we zullen zien!

We zullen er hoe dan ook van gaan genieten en zullen de haaienkooi goed dicht maken ;-)