zuidereiland deel 1

11 december 2014 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Op de overtocht geen dolfijnen ofzo gezin helaas.. hadden we weet pech, en de boot had nog 45 min vertraging ook.. zwaar levenhebben we ook maar ;-)
Aangekomen in Picton was het al 6 uur geweest dus besloten we maar door te rijden naar Blenheim om daar een camping te gaan zoeken.. pizzatje gehaald, de was gedaan (ja da hoort er ook bij) n toen was t okk goed.
De dag erna weer op pad gegaan, richting Nelson. Onderweg over de buller gorge swingbridge gewandeld.. de langste voetganger/touwbrug van NZ. Omdat t de rest van de dag eigenlijk niet meer gestopt is met regenen, zijn we helemaal doorgereden naar Westport. Daar nog ev n naar de zeeleeuwen colonie gekeken en de omgeving verkend. Maar door het weer hielden we t op tijd voor gezien..
Vandaag vertrokken langs de great coast highway gereden. Jammer van de morning drizzle (de ochtendbui) die duurde tot een uur of 2.. maar dat mocht de pret niet drjkken.. onderweg kwame we langs pancake rocks n blowholes.. rotsen die laagje voor laagjeopgebouwd zijn (als n stapel pannenkoeken) en gater waar t water door 'omhoog spuit..' dus ondanks de regen moesten we daar toch gaan kijken.. de wandeling duurde nog geen kwartier (we hadde hem okk wel versneld afgelegd) maar toch waren we doorweekt! ;-) maar we hebben het wel gezien! Daarna nog gestopt in Hokitika, daar zijn we naar het national kiwi huis gegaan (de vogelz niet het fruit) een kleine indoor dierentuin.. we hebben nog gezien hoe de aalen (lange vissen) gevoerd werden en de kiwis werdengevoerd.. dus nog intellectueel bezig geweest. En we heb en de tour voor morgen alvast geboekt; morgen gaan we naar de fox glaciers. Met een helikopter worden we boven afgezet dan gaan we een stuk wandelen en vliegen we weer naar beneden.. dus dat wordt gaaf! (Gaan we in ieder geval van uit;-p) daarna verder langs de westkust naar beneden en dan via de oostkust naar christchurch.. keep you posted ;-)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kees en Karin:
    11 december 2014
    Zo zie je maar weer, heb je toch nog echt hollands weer. Van de Fox Glaciers had Tjeerd schitterende foto's, wachten die van jullie af. Aparte ervaring. Lekker actief bezig! Geniet
  2. Renee:
    12 december 2014
    Leuk om jullie verhalen te lezen!! Ben super benieuwd naar alle foto's. Die er al opstaan zien er erg mooi uit!! Geniet ervan samen!!
  3. Allejandra:
    15 december 2014
    Eindelijk ontdekt hoe ik kan reageren :-)Het is hier ook echt mooi! ennuh fotos hebben we genoeg hoor ;-)

@karin en kees; ik las dat tjeerd nu al in australie zat? Wij gaan ongeveer hetzelfde rondje maken volgens mij, misschien herkennen jullie wel dingen van de fotos ;-)